ÖTLETEK, TANÁCSOK ÉS HÍREK AHHOZ, HOGY FITT LÉGY A ROHANÓ VILÁGBAN IS!

Fittnek lenni jó

Ide menj kirándulni, ha nem szereted a tömeget

A kellemes tavaszi hétvégék mindig jó alkalmat adnak arra, hogy egy kicsit kimozduljunk és feltöltődjünk a természetben. A főváros környékén számos népszerű túraútvonal található: Rám-szakadék, Holdvilág-árok, Dobogókő – ismerősen hangzó nevek minden Budapest környéki számára. Azonban kellemes időben már annyi ember választja ezeket a népszerű útvonalakat, hogy ilyenkor elvesztik különlegességüket és a hangulat inkább hasonlít egy túlzsúfolt plázára. Pedig a városi ember első sorban ilyenkor a nyugalmat és feltöltődést keresi.

Tovább olvasom

10 megoldás, ami segít átvészelni a tavaszi allergia szezont

A tavasz beköszöntével az időjárás napos lesz, a növények virágoznak és a pollenek teljes erővel lecsapnak ránk. Leginkább a tavasz a legnehezebb időszak azok számára, akik érzékenyek a pollenekre és más a levegőben lévő allergénekre. Bár az allergiára nincs gyógymód, de vannak lehetőségek arra, hogy felkészüljünk a legrosszabbra és megkönnyítsük a szezonális allergiás szenvedéseinket. Olvasd el az allergiás tünetek megelőzésére vonatkozó tippjeinket, hogy felszabadultabban élvezhesd a tavaszt.

Tovább olvasom

7+1 tipp az egészséges irodai étkezéshez

Az irodai munkát végző emberek a nap nagy részét a munkahelyükön, egy számítógép képernyője előtt ülve, passzívan kénytelenek eltölteni. A testmozgás hiánya mellett egy irodában megtalálható minden, ami keresztbe húzhatja a diétánkat. Hiába szabadulsz meg otthon az összes egészségtelen élelmiszertől, ha napközben nem figyelsz oda a helyes étkezésre:

  • A munkahelyre történő reggeli rohanás miatt nem reggelizel?
  • Majd 9 órakor az ételautomata mellett elhaladva nem tudsz ellenállni a kísértésnek?
  • 10 órakor munkatársaid egy kávészünetre hívnak egy kis nassolnivaló kíséretével?
  • A sűrű napod miatt délben csak egy szendvicset eszel a gép előtt?
  • Délután pedig egy hatalmas cukros süteménnyel ünneplitek a munkatársad születésnapját?

Annak érdekében, hogy a kitűzött célodat el tudd érni, fel kell készülnöd az irodában eltöltött időre is. Olvasd el az alábbi 7+1 tippet, hogy megszakítsd a rossz munkahelyi szokásokat és kezdj egészségesebb életet! Ha betartod az alábbi javaslatokat akkor amellett, hogy egészségesebb és energikusabb leszel, még a pénztárcád is hálás lesz!

Tovább olvasom

Hogyan térj vissza egy nyomasztó tél után az edzés világába?

A téli hideg idő és rövidebb napok gyakran vezetnek kevesebb testmozgáshoz és több kanapén filmezéshez. Aztán egyszer csak a napok elkezdenek egyre hosszabbak lenni, a hőmérséklet elkezd emelkedni, és rájössz, hogy a strandszezon már csak karnyújtásnyira van. Ezért már most eljött az idő, hogy visszarázódj! De hogyan is kellene elkezdened újra? Most mutatunk néhány tippet, hogy motiváltabb légy!

Tovább olvasom

Hogyan szakíts időt testmozgásra?

Úgy látod, hogy a legelfoglaltabb ismerőseidnek is jut ideje testmozgásra? Ez azért lehetséges, mert nekik az edzés a napi teendőjük első helyén áll. Sokszor használjuk mentségként, hogy túl elfoglaltak vagyunk, ami néha igaz is. De ez nem lehet egy folyamatos indok az egészségünk megőrzésével szemben!

Tovább olvasom

Görnyedve a monitor előtt: mit tehetsz a hát- és derékfájás ellen?

Napi néhány perces erősítő gyakorlattal sokat tehetünk az irodai ülőmunkát megkeserítő hát- és derékfájdalmak megelőzéséért vagy megszüntetéséért.

Az emberek nagy része ülőmunkát végez minden nap, vagy ha nem, bepótolja a szabadidejében a számítógépezéssel, tévénézéssel, vagy az autóban való utazgatással. Bár kényelmes ez az életmód, rengeteg olyan egészségügyi veszélyt is magában rejt, amelyekre nem is gondolnánk. Napjainkra szinte népbetegség, hogy a sok ülő munka mozgásszervi problémákat okoz. Évente közel 2000 órát ül átlagban egy irodista a munkahelyén (az otthoni gép és tv előtt üldögélés nincs beleszámolva). Ennyi ülve töltött idő igencsak megviseli a gerincünket, amely nem arra lett tervezve, hogy egész nap ücsörögjünk és görnyedjünk. Ez a testhelyzet egy idő után többek között gerincproblémákat okoz, a csípőhorpasz izom túlműködik és megrövidül valamint néhány hátizom (pl. rombusz) illetve a farizom alulműködik, hiszen nem aktívak. Most adunk neked 5 tippet, amivel akár munkaidőben is segíthetsz a helyzet javításán.

Tovább olvasom

Ide menj kirándulni, ha nem szereted a tömeget

 

A kellemes őszi és tavaszi hétvégék mindig jó alkalmat adnak arra, hogy egy kicsit kimozduljunk és feltöltődjünk a természetben. A főváros környékén számos népszerű túraútvonal található: Rám-szakadék, Holdvilág-árok, Dobogókő – ismerősen hangzó nevek minden Budapest környéki számára. Azonban kellemes időben már annyi ember választja ezeket a népszerű útvonalakat, hogy ilyenkor elvesztik különlegességüket és a hangulat inkább hasonlít egy túlzsúfolt plázára. Pedig a városi ember első sorban ilyenkor a nyugalmat és feltöltődést keresi.

Tovább olvasom

HOGYAN KERÜLT AZ EMS TECHNOLÓGIA A FITNESS VILÁGÁBA?

 

Évente számos új hatékony alakformálást ígérő eszköz és eljárás jelenik meg a világban. A legtöbben már csak hitetlenkedve figyelik a legújabb eszközöket, melyek gyors fogyást, feszesedést vagy éppen izmosodást ígérnek. Napjaink egyik legdivatosabb ilyen új módszere az EMS technológia is, azaz az elektromos izomstimuláció. Az EMS technológia azonban nem tekinthető új módszernek, hiszen a gyógyászatban és rehabilitációban évtizedek óta nagy hatékonysággal használják. A régóta bevált gyógyászati módszer után már csak egy lépés volt annak kifejlesztése, hogy az elektromos stimuláció izmokra gyakorolt hatása, hogyan segíthetne a hagyományos testedzést hatékonyabbá és élvezetesebbé tenni. Amint ez a technológia kifejlesztésre került, a módszer gyorsan terjedni kezdett a fitnesz világában és hazánkban is megjelentek az EMS szolgáltatást nyújtó fitness stúdiók.

De hogy mi is az az EMS technológia és hogyan került a fitness világába? Erre a választ az alábbiakban tudhatod meg.

Tovább olvasom